لباس کار استاندارد

لباس کار استاندارد: معمولا لباس کار جهت یکسان نمودن پرسنل در محیط کار و تمایز قسمت های مختلف توسط رنگ و مدل استفاده می شود. لباس کار به عنوان یک وسیله ی حفاظتی فردی هم مطرح است؛ یعنی به عنوان پوشش سراسری تنه، دست ها و پاها را در مقابل شرایط محیط محافظت می کند. طبق قانون کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب در سرکار حاضر شوند. یکی از مزیت های کم نظیر شرکت گیتی جامه دارا بودن کادری دانشگاهی جهت الگو سازی و طراحی دوخت و سایز بندی با استاندارد های روز دنیا می باشد.

 

لباس کار ساده

ساده ترین نوع لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار (دوتکه) یا کاپشن و شلوار و از جنس الیاف طبیعی (پنبه پنبه یا پلیاستر پنیه) و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی (فلامنت ویسکوز) و در مواردی تماما از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می شود. طبیعی است هرچه الیاف بکار رفته در پارچه طبیعیتر باشد تبادل حرارتی آن آسانتر است. برای مشاغلی که نیاز داند تبادل حرارتی پایین داشته باشند جنس لباس ها کاملا متفاوت می شود.

 

لباس کار گیتی جامه

لباس کار گیتی جامه

لباس کار ایمن

1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.
2. کارکنانی که با ماشین کار می­ کنند و یا در جوار ماشین ­آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است.
3. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده ­اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است.
4. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.
5. کارکنانی که در محیط های آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباس های جیب­دار و یا لبه­ دار (دوبل شلوار) را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند.
6. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می ­کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می­ کنند باشد.
7. لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد.
8. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می­ کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.
9. لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید